Sedadla RECARO činí jízdu bezpečnější, pohodlnější a lépe ovladatelnou. Od roku 1906 se společnost RECARO stala ikonou, jejíž sedadla nejsou vyrobená jen z precizních komponentů a kvalitních materiálů, ale i z inovací, kvality, řemeslného umění a vášně pro auta. Čtyři modelové řady – Dynamic, Race, Comfort a Classic pokryjí jakékoliv požadavky na bezpečnost, pohodlí a kontrolu nad vozem, ať už vlastníte komfortní sedan, sportovní vůz pro víkendy na okruzích nebo atraktivní youngtimer, variabilita potahových materiálů umožňuje sladit sedadla RECARO s každým interiérem.

Pokud něco potřebujete rychle, neváhejte nás kontaktovat.

Recaro - dostupné produkty

Chcete poradit s výběrem?

Cítit se v autě bezpečně a pohodlně je jedním z nejdůležitějších faktorů. A začíná to u správných sedaček. Někdy nejsou původní sedadla dostačující, a tak možná hledáte vhodnou a bezpečnou náhradu. Nevíte, jaká sedačka se vleze do vašeho sportovního auta? Tápete, jestli zvolit spíše retro, moderní nebo sportovní design sedačky? Nebo hledáte původní sedadla do vašeho opečovávaného veterána?

Jestliže se ptáte na některou z těchto otázek anebo máte jakýkoliv jiný problém, rádi vám pomůžeme a dáme dobrou a užitečnou radu. Kontaktujte nás přes telefonní číslo +420 725 924 058, e-mailem na info@senkyr.cz nebo prostřednictvím formuláře a my se vám co nejdříve ozveme.

 - helper
Sedadlo Recaro Pole Position ABE

Sedadlo Recaro Pole Position ABE

Nejoblíbenější trackday sedadlo s homologací ABE. K dodání v potahu černý velur, kůže, nebo v kombinaci potahů.
Sedadlo Recaro Sportster CS

Sedadlo Recaro Sportster CS

Oblíbené sedadlo pro sportovní jízdu a kombinaci silničního a trackday použití. K dodání i ve variantě s airbagem a ohřevem. Mnoho barevných kombinací od alcantary, přes kůži a kombinací barev kůže.

Historie společnosti Recaro a jejich sportovních sedaček

Ne každému se poštěstí založit firmu, která má dnes více než stoletou tradici. Původní sedlář Wilhelm Reutter je jednou z výjimek. Na začátku 20. století založil ve Stuttgartu v roce 1906 firmu na vývoj a výrobu automobilových karosérií, interiérů a sedadel, přičemž z počátku produkoval jen několik málo kusů, navíc ručně vyrobených.

Ve dvacátých letech již společnost přešla na sériovou výrobu ve fabrikách a postupně osazovala své designy karosérií a interiérů do vozů značek Benz, Porsche, Wanderer nebo Volkswagen. Zasloužila se také o vytvoření prototypu Volskwagenu 303, z něhož se inspiroval v následném půlstoletí celosvětově známý VW Brouk.

Po druhé světové válce si Reutterova firma patentovala sedadlo se sklápěcím opěradlem (1953), oslavila padesátileté výročí (1956) a vyrobila Porsche s pořadovým číslem 10 000 (taktéž 1956). Dokonce pro zmíněnou německou značku vytvořila prototypy dnes ikonických vozů Porsche 901/911.

Nakonec v roce 1963 koupilo Porsche jejich továrnu na karoserie. Z velké společnosti se odtrhlo oddělení, jež nově pojmenovali Recaro, a to zkratkou ze slov REutter-CAROsserie. Mladičká firma se přeorientovala čistě na vývoj a výrobu nejkvalitnějších a špičkových sedaček do auta.

Recaro sedačky i nadále spolupracovaly s Porsche (a to u všech sériově vyráběných vozů až do roku 1997). Prvním důležitým milníkem bylo uvedení jejich první sportovní sedačky s názvem Recaro SportSitz v polovině 60. let. Ta měla zcela nezaměnitelný závodnický vzhled, zároveň byla bezpečná, ergonomická a do detailů vyvedená.

Druhým mezníkem pak bylo představení skořepinové sedačky pro závodění v roce 1967. Recaro se postupně stalo velkou značkou v motorsportové komunitě. Existovaly dokonce doby, kdy se na závodních tratích používaly jenom sportovní sedačky od Recaro. Řady produktů se i v následujících dvaceti letech neustále rozšiřovaly, např. o sedadlo s reproduktory v opěrce hlavy.

Na začátku 90. let dalo Recaro dohromady s několika vědci, lékaři, designéry a inženýry koncept pojmenovaný Recaro DNA. Jejich představou je, že sedadlo do auta by nemělo být jen pohodlné, ale především zdraví prospěšné v dlouhodobém měřítku. Toho se dociluje kopírováním lidského těla a jeho křivek tak, aby člověk v autě seděl pevně na místě a nelétal z kraje na kraj. Tohoto modelu se drží až do současnosti.

Dnes snad ani neexistuje automobilka, který by neimplementovala Recaro sedačky do svých modelů – vedle již zmiňovaných se k nim přidali BWM, Toyota, Aston Martin, Mitsubishi, Ford, Audi, Lamborghini, Fiat, Honda, Kia, Mazda, Nissan ad.

Mimo sportovní sedačky do aut a závoďáků se Recaro věnuje ještě třem dalším odvětvím. Od roku 1971 vyvíjí sedačky do letadel do Business a Economy tříd. Pod jménem Recaro Kids vyrábí autosedačky pro děti a příslušenství k nim. Novinkou je od 2018 vstup na pole eSportu s gamingovými sedačkami.

Historie společnosti Recaro a jejich sportovních sedaček

Recaro sedačky – produktové řady

Původem německá firma má ve svém portfoliu více než dvě desítky sedaček, nicméně je všechny rozděluje do čtyř modelových řad, a to v závislosti na jejich zamýšleném využití:

  • Recaro Race;
  • Recaro Dynamic;
  • Recaro Comfort;
  • Recaro Classic.

Recaro Race

Nejvyšší řada sedaček Recaro Race tvoří exkluzivní produkty víceméně určené jen na závodní okruhy. Nejvyšší prioritou u těchto sedadel je maximální bezpečí, dokonalá spolehlivost a odolnost, a to bez jakýchkoliv kompromisů. Naopak s pohodlím se úplně nepočítá. Pro závodníky neexistuje lepší volba.

Recaro Dynamic

Nejrozšířenější sedačky Recaro určené na sportovní jízdu, trackday akce a zároveň na běžné použití ve městech najdete v sérii Dynamic. Jejími nejtypičtějšími představiteli jsou:

Obě sedačky jezdce pevně usadí do stabilní pozice a nabízejí mu bezvadnou podporu pro tělo, torzo a ramena (což je důležité především při jízdách na okruzích). Zároveň zajišťují velkou míru komfortu při jízdě po městě (např. i možností upravit si vzhled a použité materiály).

Díky Recaro Sportster CS zažijete sportovnější prožitek jak při jízdě na trati, tak i na otevřených silnicích. Komfort mu dodává možnost nastavení opěrky nebo zabudování topení, bezpečnost zase postranní airbagy.

Recaro Pole Position ABE poslouží výborně náročnějším uživatelům, kteří tráví více času na trati, pravidelně obrážejí trackday akce nebo příležitostně nastoupí i do nějakého závodu. Váhu této sportovní sedačky může snížit skořepina z carbonu a aramidu, pohodlí zvýší lepší podpora bederní páteře.

Recaro Comfort

Komu se nestalo, že byl po dlouhé jízdě autem celý rozlámaný, vystresovaný a naštvaný kvůli nepohodlné sedačce? Recaro má řešení v řadě Comfort, která staví pohodlí nade vše. Roky zkušeností se projevily v dokonale ergonomickém sedadle s bočním vedením, zabudovaným topením či chlazením a různými možnostmi nastavení.

Recaro Classic

Co jiného dát do starého auta, než původní komponenty od původního výrobce? Uchovejte ducha doby s tradičními Recaro sedačkami řady Classic. Černo-bílý design s černými okraji vrátí každého, kdo se do auta jen posadí, do osmdesátek, přesto se ale ani trochu trochu nesleví z bezpečnosti a pohodlí, které jsou zajištěny moderními postupy a ergonomií.

Recaro sedačky – produktové řady

Jak si správně nastavit sedačky Recaro?

  1. Vzdálenost sedačky od pedálů. Sedněte si co nejblíže opěrce, jak to jde. Nastavte vzdálenost sedačky od pedálu. Vaše kolena by měla být při povoleném pedálu lehce pokrčená.
  2. Sklon opěrky. Uvolněte ramena a přibližte je co nejvíce k opěrce. Upravte její sklon tak, abyste s lehce pokrčenými lokty bez problémů dosáhli na volant a zároveň jste při točení volantem zůstávali neustále v kontaktu s opěrkou.
  3. Výška sedadla. Zvedněte nebo snižte výšku své sedačky tak, abyste měli ničím nerušený výhled do všech stran a zároveň dobře viděli na budíky.
  4. Sklon sedací části. Upravte sklon sedací části, aby vaše stehna přirozeně a bez tlaku ležela na polstrech.
  5. Prodloužitelný polstr. Prodlužte či zkraťte polstr. Sedačka by vám měla končit těsně pod koleny, mezera mezi podkolenní jamkou a sedačkou by měla být zhruba na dva až tři prsty.
  6. Opora bederní páteře. Správné nastavení sedačky zajišťuje vaší bederní páteři přirozenou a korektní oporu.
  7. Podpora bočním vedením. V sedačce byste se měli cítit pohodlně usazení a bez zbytečného tlaku, a to i po stranách. Pomoct by vám tomu mělo dobře sedící boční vedení a postranní polstry.
  8. Opěrka hlavy. Nastavte horní okraj opěrky hlavy do stejné výšky jako vrchol vaší hlavy. Vyhnete se tak zbytečným problémům při nehodě.
Jak si správně nastavit sedačky Recaro?

Recaro jsme například řešili u

důvodů, proč využít Šenkýř Motorsport

  1. Máme bohatou závodní historii, na českých a evropských tratích bojujeme už třicet let
  2. Pomůže vám celý tým profesionálů a odborníků s mnohaletými zkušenostmi z automobilových závodů
  3. Pracujeme v profesionálním prostředí za použití nejmodernějších technologií
  4. Poradíme si s jakoukoliv značkou automobilů, modelem či jednotlivou verzí auta
  5. Nabízíme pouze špičkové performance produkty renomovaných značek
  6. Máme v nabídce širokou paletu všech potřebných komponentů
  7. Na výkonnostní performance upgrade sportovních i závodních aut jste na té nejlepší adrese
  8. Naše služby jsou komplexní - s výběrem úpravy pomůžeme, vše objednáme, nainstalujeme, nastavíme
  9. Návštěva našeho Performance & Racing Centra je pro zákazníka vždy zážitkem.
  10. U Šenkýř Motorsport jsou performance díly jen jednou částí z celého ALL-IN-ONE balíčku