Ohromná radost u Šenkýř Motorsport, Gonda a Eriksson vybojovali v GT Open druhé místo
, Aktualizováno: 05.02.2019
Doslova pohádkový závěr prožil český tým Šenkýř Motorsport ve Spa-Francorchamps. Do nedělního závodu mezinárodní série GT Open vyrazil Joel Eriksson z druhého místa a tuto pozici Richard Gonda obhájil i pod šachovnicovým praporkem. Jejich závod s BMW M6 GT3 se však neobešel bez dramatický soubojů až do posledních kilometrů před cílem.
Ohromná radost u Šenkýř Motorsport, Gonda a Eriksson vybojovali v GT Open druhé místo

Ohromná radost u Šenkýř Motorsport, Gonda a Eriksson vybojovali v GT Open druhé místo

Joel Eriksson si skvěle vedl už v kvalifikaci, kdy se s ostatními jezdci přetahoval o nejrychlejší čas a nakonec obsadil druhé místo za továrním BMW týmu Teo Martin. První řadu tak obsadily německé stroje a schylovalo se k velkému souboji. Perné chvilky startujícími Erikssonovi ovšem způsobili soupeři hned v první zatáčce.

„Startovat z první řady na vnější straně není snadné. Pokusil jsem se dostat na vnitřní stranu první zatáčky, ale všichni kolem mne se pokusili o to stejné a bokem mě vytlačili mimo ideální stopu. Ztratil jsem šest pozic a přede mnou jedoucí ferrari bylo na rovinkách rychlejší, takže jsem jel zbytek svého závodu rozumně a snažil se Richardovi přivézt auto v pořádku,“ popsal Eriksson svůj premiérový start s BMW M6 GT3.

Vzhledem k situaci v závodu začal šéfinženýr Jarek Janiš vymýšlet co nejlepší strategii. Erikssona nechal jezdit tak dlouhou, aby měl v průběhu zastávek alespoň pár kol volnou dráhu a poté ho zavolal do boxů. Sehraná práce mechaniků a efektivní střídání dodalo celému týmu novou energii a veškerá pozornost týmu Šenkýř Motorsport se zaměřila na Richarda Gondu, jenž na sedm kilometrů dlouhém okruhu předvedl ukázkovou jízdu, dostal se na třetí pozici a do posledních metrů bojoval s Lourençem Beirãem da Veigou v továrním BMW o druhou příčku.

„Neustále jsem na něj vyvíjel tlak, atakoval obrubníky a držel se těsně za ním. Byl to fantastický závod, který jsem si nesmírně užil. Tlačil jsem až do posledního kola a nakonec se mi podařilo ho předjet v zatáčkách za rovinkou Kemmel. Je to pro nás obrovské zadostiučinění a musím poděkovat celému týmu i partnerům a samozřejmě všem, kdo nám u televize drželi palce,“ usmíval se šťastný Richard Gonda.

„Byl to velký souboj až do konce. Kdo se na něj díval v televizi, musel trnout. Oba kluci předvedli perfektní výkon, vždyť ve Spa na GT Open byli poprvé a v žádném tréninků, kvalifikaci nebo závodu neskončili na horším jak čtvrtém místě. Klobouk dolů před nimi, před mechaniky a všemi členy týmu včetně partnery, díky kterým tady můžeme být,“ děkoval spokojený Robert Šenkýř.

Letošní premiéra týmu Šenkýř Motorsport v GT Open tak dopadla na výbornou. Po čtvrtém místě v prvním závodě se celý tým mohl po druhé jízdě přesunout pod stupně vítězů a sdílet se svými jezdci radost i kapky šampaňského.

 

Další novinky

Trackday kalendář 2026 (aktualizováno 4.12.)
04.12.2025
Přinášíme vám updatovaný kalendář akcí, trackdayů a dnů volných jízd na sezónu 2026!
Kalendář Endless Summer Ascari 2025/2026
04.12.2025
Stejně jako v předchozích letech, i na sezónu 2025/2026 jsme pro vás připravili širokou nabídku trackday akcí v Portugalsku a Španělsku v rámci Endless Summer Ascari.
KW automotive Sales Promotion 2025: Ušetřete až 30 %* na podvozcích KW
04.11.2025
Opět získejte obrovskou slevu na váš další upgrade podvozku. Ušetřete až 30 % na téměř všech produktech z kategorií Street Comfort, Street Performance a Track Performance, stejně jako na sadách pro vyřazení elektronického tlumení. *platí pouze pro vybrané kategorie produktů
ADAC 24H Classic Rennen 2025: Reportáž ze závodu na Nürburgringu
17.06.2025
Dvě jezdecké skupiny Šenkýř Motorsport pod hlavičkou německého závodního týmu Walkenhorst Classic, dvě BMW M3 E30 a 2,5 hodiny závodění na jedinečné německé trati, častěji známé jako zelené peklo. To je ADAC 24H Classic Rennen 2025. Přinášíme vám výsledky závodu, reportáž přímo z místa, komentáře jezdců, galerie s fotkami a videi z okruhu i obecné informace k závodu. Všechno pohromadě a na jednom místě.
Sleva na podvozky KW