Exkluzivní testovací dny pro omezený počet sportovních a závodních vozů (s ochranným rámem).

Ve zkratce

Exkluzivní testovací den pro sportovní závodní vozy s ochranným rámem!

Počet vozů je omezen pro zajištění maximálně volné tratě. 

Ideální prostor pro celodenní nebo půldenní individuální coaching. Zajistěte si našeho profi instruktora a poznejte své jezdecké schopnosti i hranice vašeho vozu:
Možnost zapůjčení telemetrie i závodních vozů BMW M4 GT4.

Pro zjištění ceny a podmínek účasti pište nebo volejte na info@senkyr.cz nebo +420602711474.

 

Kde

Automotodrom Brno (Profil okruhu, Historie, Stránky okruhu)
Masarykův okruh 201, Ostrovačice, 664 81, Česká republika, Google mapa

Kdy

23. září 2024 (pondělí, za 149 dnů)

Dostupnost

Kapacita: 25
Dostupných míst: 16

Základní cena

Cena (bez DPH): 990 EUR
Cena (včetně DPH):   1198 EUR
Exclusive Race Tests

Program

Open pitlane driving: 9.00-18.00

Oběd: 13.00-14.00

Program - Další #

Sportovní auta k pronájmu na Automotodrom Brno

BMW M4 GT4 (G82)

BMW M4 GT4 (G82)

Nejnovější tovární závodní speciál kategorie GT4, který si od 2023 můžete vyzkoušet na všech našich akcích.Vždy s trenérem a 1:1 coachingem.
Porsche 992 GT3 Cup

Porsche 992 GT3 Cup

Nejnovější GT3 Cup z oddělení Porsche Motorsport, který si od 2024 můžete vyzkoušet na všech našich akcích.Vždy s trenérem a 1:1 coachingem.

Představení trenérů

Erik Janiš

Erik Janiš

Erik je mnohonásobný Mistr ČR a historicky jedním  ze dvou českých mistrů Evropy v motokárách. Jezdec, který byl součástí juniorského týmu Formule 3 Mercedes Benz, český reprezentant v kategorii A1 GP. Od roku 2014 se kromě vlastního závodění věnuje inženýrské činnosti pro týmy s vozy kategorie GT3. Jako inženýr byl i u druhého místa Šenkýř Motorsport v International GT Masters v roce 2019 na Red Bull Ringu.
Filip Sládečka

Filip Sládečka

Filip je jedním z nejlepších aktuálně jezdících pilotů Česko-Slovenska, s mnoha tituly a úspěchy po celé Evropě.Od debutu v Alfa Romeo WTCC, přes začátky s BMW v různých evolucích BMW M3 týmu Šenkýř Motorsport a následné kariéře ve vozech kategorie DTM se dostal zpět ke kategorii GT vozů. Je jedno, kde Filip startoval, vždy patřil k nejrychlejším jezdcům na trati, kteří svou jízdu umí zanalyzovat a posouval úspěšně sebe i auto na samotnou hranici.
Fried Marek

Fried Marek

Trojnásobný mistr středoevropské zóny v závodech cestovních automobilůna okruzích, čtyřnásobný mistr ČR, který se na okruzích pohybuje už od roku 2001. Od juniorské národní formule se přesunul k cestovním automobilům, kde vytrval dodnes. S týmem Šenkýř Motorsport začal spolupracovat již v roce 2004, kdy absolvoval první starty s BMW M3. Je držitelem několika traťových rekordů ve svých kategoriích jak na okruzích, tak i v závodech do vrchu.
Jarek Janiš

Jarek Janiš

Český automobilový závodník, první český jezdec Champ Car World Series a druhý ve Formuli 1. V roce 2003 byl oficiálním testovacím jezdcem F1 týmu Jordan. 24. října 2004, jako první Čech, poprvé odstartoval do závodu ChampCar na okruhu v Surfers Paradise. Stále aktivní jako testovací i závodní jezdec v kategorii GT3. Od roku 2017 spoluprace se Šenkýř Motorsport jako inženýr v seriálech FIA CEZ a International GT Open.
Richard Gonda

Richard Gonda

Podle statistických portálů nejúspěšnější slovenský jezdec z pohledu množství vítězství ve významných mezinárodních závodech získaných pole position a procentuálně nejvyšší šancí na vítězství v závodě. Ve své kariéře zvítězil v prestižním seriálu Formule F3 Eurocup a vyzkoušel si i speciály Formule GP2, GP3 a Indy-lights. Od roku 2017 je pilotem Šenkýř Motorsport v závodech kategorie GT3.  
Robert Šenkýř

Robert Šenkýř

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech do vrchu v absolutním hodnocení cestovních vozů, mnohonásobný mistr České i Slovenské republiky v závodech do vrchu a na okruzích, dlouholetý reprezentant České republiky a jezdec s úspěšnou třicetiletou závodní kariérou. Zakladatel a majitel týmu Šenkýř Motorsport, který vytvořil metodiku a koncept 1:1 coachingu pro trackday vozy a jejich jezdce. 
Tomáš Erdélyi

Tomáš Erdélyi

Tomáš je jezdec, který se vypracoval z amatérských závodů do vrchu až do špičky licencovaných závodů Mistrovství České a Slovenské republiky v závodech na okruzích a do vrchu. Několikrát zvítězil i v Mistrovství FIA CEZ. Od prvních úspěchů s vozem BMW M3 E36 se pravidelným tréninkem a pílí vypracoval až do kategorie GT3 a právem patří do skupiny trenérů Šenkýř Motorsport.

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Automotodrom Brno

 

Kolik je ješte volných míst?

Kurz Exclusive Race Tests - Automotodrom Brno (CZ) 23.09.2024 má ještě: 16 volných míst.

Kurz má kapacitu: 25 míst.

 

Kde se kurz koná?

Automotodrom Brno, Masarykův okruh 201, Ostrovačice, 664 81, Česká republika

 

Kdy se kurz koná?

Kurz Exclusive Race Tests - Automotodrom Brno (CZ) 23.09.2024 se koná: 23. září 2024 (pondělí, za 149 dnů).

Září si zpestřete akcí na okruhu Automotodrom Brno se Šenkýř Motorsport.

 

Rezervoval jsem si akci pomocí rezervačního formuláře. Co se stane teď?

Celkovou částku uvedenou při rezervaci prosím převeďte na náš účet 4211028159/6800.

Do předmětu uveďte prosím své jméno a datum akce. Vaše místo máte jistě zarezervováno a potvrzeno až po přijetí platby. Dostanete od nás fakturu a další potřebné informace s dostatečným předstihem před před konáním akce.

 

Co se stane, když se události neočekávaně nemohu zúčastnit?

Pokud se akce z jakéhokoliv důvodu nemůžete zúčastnit, postupujeme dále dle našich storno podmínek. Při stornu 30 dní před datem akce vám vrátíme 100% částky, 30-15 dní před akcí vrátíme 50% částky, 14-7 dní před akcí 25% částky. Při zrušení akce 4-1 den před akcí a v případě, že na akci nepřijedete vůbec, propadá 100% částky.

 

Co se stane v případě zrušení akce kvůli Covid restrikcím?

V případě nekonání akce z důvodů Covid restrikcí bude akce přesunuta na jiný termín, případně startovné přesunuto na další akci dle Vašeho výběru, nebo vráceno.

 

Musím mít zkušenosti s jízdou na okruhu Automotodrom Brno?

Nemusíte. Rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší trackday akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.

 

Jak připravit auto na první trackday akci?

Nijak speciálně, ale je třeba mít auto čisté a v dobrém technickém stavu. Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik. Nezapomeňte doma tažné oko! Doporučujeme na Automotodrom Brno přijet s plně natankovaným vozem.

 

Tlak v pneumatikách?

Sportovnější jízdou se vaše pneumatiky zahřejí a zvýší se v nich tlak. Tím se snižuje plocha pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou a auto ztrácí grip. Pneumatika se také rychleji opotřebovává. Abychom tomu zabránili, musíme průběžne tlak kontrolovat a upouštět. Sledujte doporučené hodnoty na štítku vašeho vozu. U sériových pneumatik nesmíme překročit hodnotu uvedenou pro naložené vozidlo, u pneumatik semislick jsou stěžejní hodnoty pro méně zatížené vozidlo.

S měřením tlaku pomohou naši mechanici, případně si tlak můžete měřit vlastním tlakoměrem. Na akci máme digitální sportovní tlakoměry i na prodej.

Nezapomeňte si po skončení akce tlak znovu doplnit. Silniční jízdou tlak v pneumatikách opět klesne a vy byste mohli jet domů na podhuštěných pneumatik.

 

Zůstává moje auto během akce pojištěno?

Naše trackday akce jsou sportovní tréninky zaměřené na bezpečnost řidiče. Nejsou organizované za účelem dosažení nejvyšší rychlosti nebo nejlepšího času. U mnoha pojišťovacích společností je vaše pojištění a komplexní krytí zachováno v plném rozsahu. Zeptejte se ale svého pojistitele.

 

Pokud moje pojištění na trati neplatí, mohu své auto pojistit zvlášť?

Ano, umíme na individuální poptávku sjednat speciální pojištění pro závodní trať.

 

Mohu vzít s sebou na trať doprovod, druhého řidiče nebo děti, které také mohou vyjet na trať?

Ano, máme možnosti rezervace pro druhé řidiče nebo hosty, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.

 

Musí být moje vozidlo přihlášené a vlastnit SPZ, aby mohlo na trať?

Nemusí. Naše trackday akce organizujeme pro vozidla s SPZ i bez. Výjimkou jsou akce na Nürburgringu, kde jsou povoleny pouze vozy s SPZ a pneumatiky schválenými pro silniční provoz.

 

Mohu si individuální 1: 1 coaching rezervovat na místě?

V podstatě ano. Většina coachingových jednotek je ale vždy dopředu zamluvená. Pro vaši jistotu doporučujeme si požadovanou kapacitu coachingu s trenérem zarezervovat dopředu.

 

Mohu si na místě zapůjčit vaše sportovní auto?

Ano. Ale stejně jako u coachingu je pro vaši jistotu lepší si vůz zarezervovat dopředu.

 

Platí na tratích hlukové limity?

Ano, některé z tratí mají omezené hlukové kvóty. Např. Nürburgring 130dB. Omezení pro obzvláště hlučné vozy platí i pro Most a Spa Francorchamps. Doposud se během našich akcí nikdy nestalo, že bychom museli nějaký vůz kvůli přílišné hlučnosti odstavit.

 

OPEN PITLANE a Skupiny A/B – jaký je rozdíl?

Open Pitlane režim je celodenní volné ježdění bez rozdělení do skupin.

Jízda po skupinách A a B (vždy maximálně dvě skupiny) je potřebná na okruzích s malou kapacitou.

Rozdělení do skupin probíhá podle vozu a úrovni zkušeností. Díky tomu jsou skupiny homogenní a vy si vaší jízdu více užijete. Při skupinovém ježdění má pro sebe každá skupina zpravidla 8x 30 min. jízdy, což je pro seriový nebo tuningově modifikovaný vůz i pro vaši koncentraci více než dost.

 

Mohu někomu darovat účast na trackday akci nebo taxi jízdu?

Ano, připravíme pro vás dárkový poukaz se zvolenou službou. Darovat lze i osobní coaching, taxi jízdu s našim instruktorem nebo vlastní jízdu obdarovného v jednom z našich závodních nebo sportovních vozů.

 

Můžu jezdit i závodním autem?

Můžete, když budete respektovat trackday pravidla našich akcí.

 

Mám nové auto a bojím se velkého provozu na dráze. Hrozí např. kolize?

Naše akce organizujeme za jasných bezpečnostních pravidlech. Pokud je někdo nedodržuje, stáhneme ho z trati a vysvětlíme mu ještě jednou, že se jedná o trackday a ne o závod.
Při našich akcích na Automotodrom Brno dbáme na omezený počet aut na dráze tak, aby měl každý účastník dostatek prostoru pro svoji jízdu.
Díky množství času určeného k jízdě si i vy můžete určit, kdy se vydáte na trať ve chvíli, kdy je trať prázdnější.

 

Koná se kurz i v případě nepříznivého počasí?

Kromě extrémních situací jezdíme za každého počasí, včetně toho nepříznivého. Přece jenom není zábava jezdit jen za sucha a sluníčka, ale i za deště. Navíc je dobré se potrénovat i v jízdě za zhoršených podmínek. Jestliže jste se s jízdou za vlhkých či mokrých podmínek ještě nesetkali nebo si nevěříte, doporučujeme vám zamluvit si instruktora a individuální coaching.

 

Kdy se kurzy konají?

Kurzy nabízíme od dubna do listopadu. Zpravidla jezdíme ve všední dny, nejčastěji ve středu, ojediněle také o víkendu. Začínáme ráno v devět a končíme až v šest večer, přičemž většinu času strávíme v autě na okruhu.

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Automotodrom Brno - Další #

Profil okruhu Automotodrom Brno

Dnešní brněnský okruh měří téměř pět a půl kilometrů, tvoří ho čtrnáct zatáček a je charakteristický svým profilem – velkou část trati tvoří pozvolné klesání, které se od nejníže položené desáté zatáčky promění v příkré stoupání až k cílové rovince.

Částečně během jízd autodromu zakusíte i původní Masarykův okruh, protože jeho design se inspiroval v oblíbených pasážích toho starého, např. Schwantzova zatáčka kopíruje nájezd ze staré dálnice do bývalé Baltisbergerovy zatáčky, esíčko u tribuny F má zase předlohu ve Farinově zatáčce.

AMD Brno v číslech

Délka: 5 403 m
Šířka: 15 m
Převýšení: 74 m
Nadmořská výška: 450 m n. m.
Počet zatáček, z toho pravých a levých: 14 zatáček – 8 pravých, 6 levých
Počet přímých úseků, nejkratší, nejdelší 13 přímých úseků – nejkratší 35 m, nejdelší 637 m
Automotodrom Brno - Profil okruhu Automotodrom Brno

Informace o okruhu Automotodrom Brno

Jen málokdo by si ve 30. letech 20. století pomyslel, že se na Masarykově okruhu v Brně budou i za sto let prohánět sportovní a závodní stroje. A stejně, historie brněnského motorsportu ještě neskončila a ani dlouho neskončí, přestože se dnes okruh nazývá Automotodrom Brno a jeho trasa už nevede okolními vesnicemi.

Historie Automotodromu

Vraťme se zpět na začátek. Výstavba brněnského okruhu začala na jaře roku 1930 a už o půl roku později se na něm proháněli první závodníci. Původní trať byla snad ještě složitější než dnes mezi závodníky obávaná severní smyčka německého Nürburgringu – měřila přes devětadvacet kilometrů, jedno kolo trvalo téměř sedmnáct minut za průměrné rychlosti vyšší než sto kilometrů za hodinu, navíc podmínky ztěžoval i povrch tratě, který nebyl všude jednotný.

Tehdy vedl Masarykův okruh z Bosonoh přes okrajové části Brna. Z nich pak trať odklonila závodníky do Žebětína a Ostrovačic, kde se ostrou vracečkou stáčela zpět směrem k Brnu do přímější pasáže okolo Troubska, až nakonec proťala cílovou pásku.

Dalších téměř padesát let se Masarykův okruh postupně upravoval nebo zkracoval, často kvůli zvýšeným nárokům na bezpečnost. Nakonec přestal úplně vyhovovat, což zapříčinilo vybudování nové trati kousek dál mezi Žebětínem a Ostrovačicemi v oblasti přírodního parku Podkomorské lesy. Přesun na Automotodrom Brno, zkráceně AMD Brno, byl dokončen v roce 1987.

Od té doby se Automotodrom Brno stal prestižním pořadatelem několika světových závodů, především Velkých cen České republiky silničních motocyklů (MotoGP). Ty se tu pořádaly každý rok od otevření autodromu, nicméně v létě 2020 se tu motocyklová špička projela naposled. Jezdívaly se tu také závody superbiků a automobilových sérií DTM, WTCC nebo FIA GT.

Se Šenkýř Motorsport ale můžete navázat na dlouholetou tradici rychlé jízdy na okruhu a vyzkoušet si ji na vlastní kůži na jedné z exkluzivních trackday akcí na námi pronajatém AMD Brno. Během nich budete mít celý den na ničím nerušenou jízdu v malém počtu aut (narozdíl od volných jízd na okruhu pořádaných pro běžnou veřejnost).

Po trackdayi vyrazte na starý Masarykův okruh

Po skončení trackdaye můžete ještě objevit kousek zmíněné brněnské historie a vydechnout ve „volné jízdě“ na starém Masarykově okruhu. Ten se dá dnes bez problémů projet, jen ne jako závodník a v plné rychlosti, protože původní závodní silnice fungují jako běžné spojení brněnských městských částí a okolních měst.

Při takové projížďce doporučujeme neminout původní prostory startu a cíle v brněnských Bosonohách. Tam totiž dodnes stojí staré závodní depo, které bylo v létě 2021 opraveno a vznikla na něm graffiti s motivy z historie Masarykova okruhu. Jeho zdi tedy nově zdobí světoví závodníci Louis Chiron, Hans Baltisberger nebo třeba Tazio Nuvolari.

Informace o okruhu Automotodrom Brno - Další #