Cíl je "skutečně" poznat "Severní smyčku". V malé skupině vozů Vám ukážeme ideální stopu na Nordschleife a detaily, které je nutné znát na nejkrásnější a nejnáročnější tratí světa, zvané "Zelené peklo".

Ve zkratce

"Zelené peklo" krok za krokem.

Exkluzivní kurz sportovní jízdy na "Severní smyčce", nejkrásnejší a nejnáročnejší trati světa. Obrovská výzva, které se nedá jen tak odolat. Krok za krokem nejen pro začínající, ale i pokročilé milovníky sportovní jízdy. V malých skupinách po max.6 vozech a trenérem, který vás provede tratí mnoha nej...

All-inklusive paket s prezentací, večeří, ubytováním a stravováním na trati v den tréninku.
Dopoledne vedená kola s vysílačkami a výkladem trenéra, odpoledne openpitlane volné jízdy s možným coachingem.
Vysoký počet kilometrů v malém provozu a s kompletním bezpečnostím zajištěním.

Kde

Nordschleife - Nürburgring (Profil okruhu, Historie, Stránky okruhu)
Nürburgring Boulevard 1, Nürburg, 53520, Německo, Google mapa

Základní cena

Cena (bez DPH): 1595 EUR
Cena (včetně DPH):   1930 EUR
Co zahrnuje cena
Nürburgring Nordschleife (D)

Termíny 2024 pro Nürburgring Nordschleife (D)

Cena zahrnuje

  • Profesionální služby trenéra Roberta Šenkýře a jeho instruktorů
  • Workshop s prezentací a promítáním videa s tématikou Nordschleife v předvečer kurzu
  • 1:1 individuální coaching
  • Školící místnost s projektorem a školícími materiály
  • Ubytování a společná večeře o 4 chodech
  • Oběd na trati v den kurzu
  • Zajištění stanovišť traťových komisařů pro Vaši bezpečnost
  • Vysílačky pro stálou komunikaci mezi instruktorem a všemi účastníky
  • El. jednotku pro rýchly zásah v případe ohrožení
  • Rozlišovací startovní čísla

Výhodné ceny pro druhého řidiče a doprovod.

Cena zahrnuje - Další #

Program

1. den (den příjezdu)

  • od 18.00 hod. – příjezd do hotelu, ubytování, registrace
  • 19.00 hod. – krátký workshop, teoretická příprava
  • 19.45 hod. – společná večeře v hotelu

2. den

  • 7.30 hod. – příjezd na závodní trať Nürburgring Nordschleife
  • 8.00–12.00 hod. – poznání trati v jednotlivých sekcích, jízda za vedoucím vozem instruktora, střídání pořadí vozů
  • 12.00–13.00 hod. – oběd na trati
  • 13.30–16.45 hod. – volné jízdy na okruhu, 1:1 coaching
  • 16.45 hod. – ukončení tréninku
Program - Další #

Představení trenérů

Richard Gonda

Richard Gonda

Podle statistických portálů nejúspěšnější slovenský jezdec z pohledu množství vítězství ve významných mezinárodních závodech získaných pole position a procentuálně nejvyšší šancí na vítězství v závodě. Ve své kariéře zvítězil v prestižním seriálu Formule F3 Eurocup a vyzkoušel si i speciály Formule GP2, GP3 a Indy-lights. Od roku 2017 je pilotem Šenkýř Motorsport v závodech kategorie GT3.  
Robert Šenkýř

Robert Šenkýř

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech do vrchu v absolutním hodnocení cestovních vozů, mnohonásobný mistr České i Slovenské republiky v závodech do vrchu a na okruzích, dlouholetý reprezentant České republiky a jezdec s úspěšnou třicetiletou závodní kariérou. Zakladatel a majitel týmu Šenkýř Motorsport, který vytvořil metodiku a koncept 1:1 coachingu pro trackday vozy a jejich jezdce. 
Tomáš Erdélyi

Tomáš Erdélyi

Tomáš je jezdec, který se vypracoval z amatérských závodů do vrchu až do špičky licencovaných závodů Mistrovství České a Slovenské republiky v závodech na okruzích a do vrchu. Několikrát zvítězil i v Mistrovství FIA CEZ. Od prvních úspěchů s vozem BMW M3 E36 se pravidelným tréninkem a pílí vypracoval až do kategorie GT3 a právem patří do skupiny trenérů Šenkýř Motorsport.

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Nordschleife - Nürburgring

 

Kde se kurz koná?

Nordschleife - Nürburgring, Nürburgring Boulevard 1, Nürburg, 53520, Německo

 

Rezervoval jsem si akci pomocí rezervačního formuláře. Co se stane teď?

Celkovou částku uvedenou při rezervaci prosím převeďte na náš účet 4211028159/6800.

Do předmětu uveďte prosím své jméno a datum akce. Vaše místo máte jistě zarezervováno a potvrzeno až po přijetí platby. Dostanete od nás fakturu a další potřebné informace s dostatečným předstihem před před konáním akce.

 

Co se stane, když se události neočekávaně nemohu zúčastnit?

Pokud se akce z jakéhokoliv důvodu nemůžete zúčastnit, postupujeme dále dle našich storno podmínek. Při stornu 30 dní před datem akce vám vrátíme 100% částky, 30-15 dní před akcí vrátíme 50% částky, 14-7 dní před akcí 25% částky. Při zrušení akce 4-1 den před akcí a v případě, že na akci nepřijedete vůbec, propadá 100% částky.

 

Co se stane v případě zrušení akce kvůli Covid restrikcím?

V případě nekonání akce z důvodů Covid restrikcí bude akce přesunuta na jiný termín, případně startovné přesunuto na další akci dle Vašeho výběru, nebo vráceno.

 

Musím mít zkušenosti s jízdou na okruhu Nordschleife - Nürburgring?

Nemusíte. Rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší trackday akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.

 

Jak připravit auto na první trackday akci?

Nijak speciálně, ale je třeba mít auto čisté a v dobrém technickém stavu. Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik. Nezapomeňte doma tažné oko! Doporučujeme na Nordschleife - Nürburgring přijet s plně natankovaným vozem.

 

Jaké zvolit pneumatiky?

Výběr pneumatik je podstatný a limitující faktor. Pro první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky.

Pro ještě sportovnější jízdu jsou samozřejmě vhodnější pneumatiky typu semislick nebo slick, které dokážou přenést vyšší boční síly a auto tak lépe „drží“.

 

Tlak v pneumatikách?

Sportovnější jízdou se vaše pneumatiky zahřejí a zvýší se v nich tlak. Tím se snižuje plocha pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou a auto ztrácí grip. Pneumatika se také rychleji opotřebovává. Abychom tomu zabránili, musíme průběžne tlak kontrolovat a upouštět. Sledujte doporučené hodnoty na štítku vašeho vozu. U sériových pneumatik nesmíme překročit hodnotu uvedenou pro naložené vozidlo, u pneumatik semislick jsou stěžejní hodnoty pro méně zatížené vozidlo.

S měřením tlaku pomohou naši mechanici, případně si tlak můžete měřit vlastním tlakoměrem. Na akci máme digitální sportovní tlakoměry i na prodej.

Nezapomeňte si po skončení akce tlak znovu doplnit. Silniční jízdou tlak v pneumatikách opět klesne a vy byste mohli jet domů na podhuštěných pneumatik.

 

Vydrží moje sériové auto den na trati?

Ano, pokud je v dobrém technickém stavu. Doporučujeme také auto vždy po pár kolech/minutách na trati Nordschleife - Nürburgring nechat vydechnout a dochladit ho pomalou jízdou do boxů.

V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.

 

Zůstává moje auto během akce pojištěno?

Naše trackday akce jsou sportovní tréninky zaměřené na bezpečnost řidiče. Nejsou organizované za účelem dosažení nejvyšší rychlosti nebo nejlepšího času. U mnoha pojišťovacích společností je vaše pojištění a komplexní krytí zachováno v plném rozsahu. Zeptejte se ale svého pojistitele.

 

Pokud moje pojištění na trati neplatí, mohu své auto pojistit zvlášť?

Ano, umíme na individuální poptávku sjednat speciální pojištění pro závodní trať.

 

Mohu vzít s sebou na trať doprovod, druhého řidiče nebo děti, které také mohou vyjet na trať?

Ano, máme možnosti rezervace pro druhé řidiče nebo hosty, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.

 

Musí být moje vozidlo přihlášené a vlastnit SPZ, aby mohlo na trať?

Nemusí. Naše trackday akce organizujeme pro vozidla s SPZ i bez. Výjimkou jsou akce na Nürburgringu, kde jsou povoleny pouze vozy s SPZ a pneumatiky schválenými pro silniční provoz.

 

Potřebuji k účasti na akci přilbu a závodní kombinézu?

Přilba je na našich akcích povinná, kombinéza doporučená. Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit (poplatek 15€/den), případně i zakoupit (cca. 199€ bez DPH).

 

Mohu si individuální 1: 1 coaching rezervovat na místě?

V podstatě ano. Většina coachingových jednotek je ale vždy dopředu zamluvená. Pro vaši jistotu doporučujeme si požadovanou kapacitu coachingu s trenérem zarezervovat dopředu.

 

Mohu si na místě zapůjčit vaše sportovní auto?

Ano. Ale stejně jako u coachingu je pro vaši jistotu lepší si vůz zarezervovat dopředu.

 

Platí na tratích hlukové limity?

Ano, některé z tratí mají omezené hlukové kvóty. Např. Nürburgring 130dB. Omezení pro obzvláště hlučné vozy platí i pro Most a Spa Francorchamps. Doposud se během našich akcí nikdy nestalo, že bychom museli nějaký vůz kvůli přílišné hlučnosti odstavit.

 

OPEN PITLANE a Skupiny A/B – jaký je rozdíl?

Open Pitlane režim je celodenní volné ježdění bez rozdělení do skupin.

Jízda po skupinách A a B (vždy maximálně dvě skupiny) je potřebná na okruzích s malou kapacitou.

Rozdělení do skupin probíhá podle vozu a úrovni zkušeností. Díky tomu jsou skupiny homogenní a vy si vaší jízdu více užijete. Při skupinovém ježdění má pro sebe každá skupina zpravidla 8x 30 min. jízdy, což je pro seriový nebo tuningově modifikovaný vůz i pro vaši koncentraci více než dost.

 

Mohu někomu darovat účast na trackday akci nebo taxi jízdu?

Ano, připravíme pro vás dárkový poukaz se zvolenou službou. Darovat lze i osobní coaching, taxi jízdu s našim instruktorem nebo vlastní jízdu obdarovného v jednom z našich závodních nebo sportovních vozů.

 

Nemám supersport, ale chtěl bych se zúčastnit. Jaká auta jezdí na vaše akce?

Není podmínkou mít supersportovní auto. Důležitá je chuť se zúčastnit a mít své auto v dobrém technickém stavu.
Našich akcí na Nordschleife - Nürburgring se účastní celá paleta vozů - pro příklad jsou to auta jako:

  • Porsche GT3,
  • Ferrari,
  • Lamborghini,
  • McLaren,
  • AMG Mercedes GTR, AMG A35, AMG A45,
  • BMW M2, M3, M4,
  • BMW 340i,
  • BMW X4 M,
  • Nissan GTR,
  • Ford Mustang,
  • Ford Focus RS,
  • Toyota Supra,
  • Honda Civic Type R,
  • Abarth,
  • Lotus Exige,
  • Tesla,
  • Dodge,
  • Corvette,
  • Hyundai i30N
  • a další...
 

Můžu jezdit i závodním autem?

Můžete, když budete respektovat trackday pravidla našich akcí.

 

Mám nové auto a bojím se velkého provozu na dráze. Hrozí např. kolize?

Naše akce organizujeme za jasných bezpečnostních pravidlech. Pokud je někdo nedodržuje, stáhneme ho z trati a vysvětlíme mu ještě jednou, že se jedná o trackday a ne o závod.
Při našich akcích na Nordschleife - Nürburgring dbáme na omezený počet aut na dráze tak, aby měl každý účastník dostatek prostoru pro svoji jízdu.
Díky množství času určeného k jízdě si i vy můžete určit, kdy se vydáte na trať ve chvíli, kdy je trať prázdnější.

 

Koná se kurz i v případě nepříznivého počasí?

Kromě extrémních situací jezdíme za každého počasí, včetně toho nepříznivého. Přece jenom není zábava jezdit jen za sucha a sluníčka, ale i za deště. Navíc je dobré se potrénovat i v jízdě za zhoršených podmínek. Jestliže jste se s jízdou za vlhkých či mokrých podmínek ještě nesetkali nebo si nevěříte, doporučujeme vám zamluvit si instruktora a individuální coaching.

 

Kdy se kurzy konají?

Kurzy nabízíme od dubna do listopadu. Zpravidla jezdíme ve všední dny, nejčastěji ve středu, ojediněle také o víkendu. Začínáme ráno v devět a končíme až v šest večer, přičemž většinu času strávíme v autě na okruhu.

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Nordschleife - Nürburgring - Další #

Produkty, které se vám budou hodit

RN Lite

RN Lite

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN One MK II

RN One MK II

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN Pro

RN Pro

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN plug

RN plug

RN OBD Plug Scan Tool
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN Case

RN Case

Pro bezpečnu přepravu a uskladnění vašeho Race Navigatoru.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie

Videa

Profil okruhu Nordschleife - Nürburgring

Severní smyčka Nordschleife měřila zprvu 22,8 kilometrů a měla neuvěřitelných 174 zatáček. Především kvůli její délce a celkové náročnosti získala od Jackieho Stewarta, trojnásobného mistra světa Formule 1, přezdívku „zelené peklo“.

Dnes se jezdí na Nürburgringu o dva kilometry kratším úsekem s „pouze“ 73 zatáčkami, ten pro řidiče zůstává výzvou a chtěným skalpem i nadále. Fanouškům skýtá německá trať historické a přírodní úseky vedené zdejšími lesy, nouze není ani o řidičsky náročné úseky pro ty, kdo chtějí trénovat a zlepšovat svůj jezdecký um. Velká zkouška na vás čeká v podobě pověstného proměnlivého počasí – část trati může být suchá, úsek o kus dál zase pod vrstvou napršené vody (např. zdejší 24hodinovka musela být ukončena po deseti hodinách kvůli vydatnému dešti a husté noční mlze).

S celým okruhem, zvlášť s těžkými úseky, vás krok po kroku seznámíme a připravíme vás na jeho bezpečné projetí. Čekají na vás třeba esíčka Hatzenbach následovaná klesáním po zatáčce Hocheichen, která jsou oblíbená u diváků. V úseku Flugplatz (česky letiště) se vám může podařit odlepit všechna čtyři kola od země, proto tu často dochází k nehodám. Jedna z nejrychlejších částí je v okolí zatáčky Schwedenkreutz, auta tam dosahují rychlosti až 300 km/h. Jako oválem projedete i světoznámou Caracciola-Karussell.

Nürburgring v číslech:

Současná Nordschleife:

Délka: 20 832 m
Převýšení: 307 m
Nejvyšší bod: 627 m n. m. (Hohenrain / Hatzenbach)
Nejnižší bod: 320 m n. m. (Breidscheid)
Počet zatáček, z toho pravých a levých: 73 zatáček – 40 pravých, 33 levých

Grand Prix okruh:

Délka: 5 148 m
Šířka: 10–15 m
Nadmořská výška: zhruba 620 m n. m.
Počet zatáček, z toho pravých a levých: 17 zatáček – 10 pravých, 7 levých
Nordschleife - Nürburgring - Profil okruhu Nordschleife - Nürburgring

Informace o okruhu Nordschleife - Nürburgring

Minulost německého Nürburgringu sahá až do 20. let předešlého století a původně se trať skládala ze dvou vzájemně propojených částí.

Historie Nürburgringu

Stavba jednoho z nejslavnějších okruhů světa započala v roce 1925 a byla dokončena o dva roky později. Jeho celková délka (obou částí dohromady) dosahovala 28,3 kilometrů, průměrně byla 8 až 9 metrů široká a běžně se tu závodilo rychlostí okolo 110 kilometrů za hodinu.

Zatímco se téměř osmikilometrová Südschleife, tedy jižní smyčka, využívala pro motorsportové události regionálního rázu, její sestra Nordschleife se v následujícím století stala ikonou pro motoristické nadšence – především díky závodu Formule 1, který zde v období 1930–1873 (mimo válečná léta) startoval. Vedle toho v některých ročnících nabídla Nordschleife neobvyklou podívanou v podobě motocyklových GrandPrix nebo vytrvalostních závodů.

Nicméně okruh měl jeden velký nedostatek v bezpečnosti, o kterém se hovořilo už od dob války. Kvůli zvýšeným nárokům na bezpečnost a vyšším rychlostem nejnovějších monopostů prošel okruh v poválečných letech několika proměnami. Definitivní konečnou pro Formuli 1 na Nürburgringu Nordschleife byla až sezóna 1976, během které zde havaroval Niki Lauda.

Německé Porýní se vrátilo do kalendáře Formule 1 až v roce 1974 s novou, modernější a kratší tratí, na které se pravidelně jezdilo až do roku 2013. Zcela nepředpokládaně se tu pak blýskly formule ještě v roce 2020 během sezony pozměněné koronavirovou pandemií.

V současnosti se na okruhu Nürburgring Nordschleife pravidelně pořádají 24hodinové závody až se dvěma stovkami aut a jezdí se tu např. světový pohár v závodech cestovních vozů FIA WTCR.

Kromě závodění se Nürburgring (především jeho severní smyčka Nordschleife) využívala na volné jízdy pro běžnou veřejnost, a to již od svého otevření. Historickou trať si tak může projet úplně každý, ať už vlastní Fabii či Porsche. Vždy je ale vhodné mít alespoň pár zkušeností s řízením – na kanálu YouTube můžete vidět spousty nehod způsobených nepřiměřenou jízdou neznalých jezdců.

Právě takových chyb se ale můžete vyvarovat díky kurzu jízdy na Nürburgringu Nordschleife. S okruhem vás totiž den dopředu seznámíme mimo závodní dráhu. Následující dopoledne si jednotlivé úseky projedete s živým komentářem a pod vedením našich trenérů-profesionálních jezdců. Díky tomu budete v odpoledních volných jízdách v režimu open pitlane připraveni zajet skutečně dobrá, rychlá kola bez zbytečných chyb.

Historický okruh v číslech:

  • Celková délka: 28 265 metrů
  • Šířka: 8–9 metrů
  • Nordschleife: 22 835 metrů
  • Südschleife: 7 747 metrů
  • 174 zatáček 

Kam pro další informace?

Nordschleife - Nürburgring - Informace o okruhu Nordschleife - Nürburgring