Shrnutí závodu | Reportáž ze závodu | O závodě | Ve zkratce | ADAC 24H Classic Rennen | Jezdci | Videogalerie | Fotogalerie | Live přenosy & timing
Shrnutí závodu
Týden před závodem: Celý program pro závody youngtimerů pod jménem ADAC 24H Classic Rennen 2025 v rámci ADAC RAVENOL 24h Nürburgring začal slibně pro všechny. Do Porýní-Falce jsme vyrazili téměř týden dopředu (15. a 16.06.), abychom spolu se zákazníky nejdřív absolvovali Nordschleife Advanced Trackday (jedna z mnoha našich trackday akcí). Při tom jsme si ale sami trať ozkoušeli.
První den na okruhu: Ve středu 18.06. nás už čekaly první aktivity na okruhu – briefing jezdců k získání licence na závodění s youngtimery na Nordschleife, procházka klíčovými úseky tratě, seznámení s našimi závodními vozy. Letos to byly legendární BMW M3 E30, do kterých jsme spolupráci s německým týmem Walkenhorst Classic usedli ve dvou týmech: Pavel Bouška (CZ; jezdec našeho tréninkového programu Be A Race Driver) - Richard Gonda (SK) - Tomáš Erdélyi (SK) a Henry Walkenhorst (D) - Robert Šenkýř (CZ).
Kvalifikace: Čtvrtek 19.06. a pátek 20.6. se nesl v duchu kvalifikací. Zatímco auto s číslem #464 s posádkou Bouška (CZ) - Gonda (SK) - Erdélyi (SK) kroužilo na okruhu bez problémů a zajelo si pole position ve své kategorii, auto #463 s týmem Walkenhorst (D) - Šenkýř (CZ) hlásilo technické problémy a nakonec se s ním nepodařilo odjet ani jedno rychlé kolo.
Závod: O to hezčí výsledky nás ale čekaly v sobotním závodě při vlání šachovnické vlajky. Trojice závodníků ve složení Bouška – Gonda – Erdélyi skvěle zvládla své stinty i celý náročný závod s BMW M3 E30. Ve své třídě dojela na 1. místě a celkově obsadila 55. příčku ze 194 startujících. Druhý týmový vůz s posádkou Walkenhorst - Šenkýř po dvou poruchách motoru v obou kvalifikacích do závodu nenastoupil.
ⓘ Trackday akce jsou kurzy sportovních jízd, na kterých navštěvujeme a projíždíme oblíbené evropské závodní okruhy, jako jsou Automotodrom Brno, Autodrom Most, Slovakiaring, Nürburgring Nordschleife ad. V rámci programu si užíváme volné jízdy na okruhu a zároveň rozvíjíme řidičské dovednosti klientů, ať jezdí rychleji a zároveň bezpečněji. Nejlepší varianta, jak najít svoje vlastní limity, hranice vašeho auta a zároveň prozkoumat různé závodní okruhy.
ⓘ Be A Race Driver je unikátní tréninkový program pro ty, kteří si chtějí splnit svůj sen a stát se automobilovým závodníkem. Postupně vás vedeme stejným procesem tréninku jako naše závodní jezdce, a tím vás přiblížíme na jejich úroveň. Ideální příležitost dokonale porozumět svému vozu s individuálním vedením od týmu profesionálů.
Reportáž z Nürburgring Nordschleife očima týmu Šenkýř Motorsport
- Neděle 15.06. a Pondělí 16.06. – První přípravy
- Robert Šenkýř:
- „Letos jsme dorazili na Nordschleife už v neděli, téměř týden před startem závodu. V pondělí jsme pak se zákazníky absolvovali náš nový Nordschleife Advanced Trackday. Na severní smyčce se ale tentokrát neprojeli jen naši klienti, ale sami jsme si trať ozkoušeli pár dní před prvními ostrými tréninky. Teď už se ale plně koncentrujeme a těšíme na nadcházející závodní víkend. Startovat na Nordschleife s BMW M3 E30 – nejúspěšnějším vozem závodní historie – je sen. V konkurenci 210 vozů na startu a s 200 tisíci diváky na tribunách to ale bude závod se vším všudy a my zde, doufám, nebudeme jen pro účast.“
- Robert Šenkýř:
- Středa 18.06. – Briefing a seznámení s vozy
- Dnes dopoledne jsme absolvovali briefing jezdců k získání licence (Permit C) na závodění s youngtimery na Nordschleife. A teď už se pomalu můžeme začit připravovat na závodní víkend. Ten nám oficiálně začíná zítra ve čtvrtek v 17:15 první kvalifikací.
- Po kratší polední pauze na oběd a lehkém odpočinku jsme se vydali na samotnou trať Nürburgringu a některé jeho klíčové úseky jsme si prošli. Počasí nám zatím přeje – převážně slunečno, občas se objeví pár mraků. A podobné jsou i vyhlídky během víkendu (narozdíl od minulého roku, kde jsme si užili deště až až).
- Měli jsme již i první setkání s auty v teamovém stanu.
- Úspěšný den jsme potom zakončili teamovým grilováním.
- Čtvrtek 19.06. – Kvalifikace 1
- Dnes nás čeka dolaďování aut, rozprava, kontrola závodního oblečení, drobné věci kolem týmu a hlavně, od 17.15 hod. první kvalifikace!!
- Absolovován drivers briefing je tu s námi kolem 700 jezdců.
- Každou chvíli nám na Nürburgring Nordschleife začne první kvalifikace🏁. Oficiální start je v 17:15, naše startovní čísla jsou 463 a 464. Spolu s námi se chystá na Q1 dalších 210 aut, takže dostat se na trať je proces.
- V rámci startu kvalifikace auto číslo 464 jezdí bez potíží. U 463 v boxech řešíme technické problémy.
-
První kvalifikace ze dvou je za námi 🏁.
-
👍 Auto 464 ve složení Pavel Bouška – Richard Gonda – Tomáš Erdélyi jezdilo bez problémů a skončilo 1. ve své třídě a 57. z 206 v celkovém pořadí kvalifikace.
-
😞 Bohužel auto 463 mělo technické problémy, na jejichž odstranění se nyní pracuje.
- Pátek 20.06. – Kvalifikace 2
- Počasí nám přeje a podmínky jsou ideální! ☀️ ️Obě naše auta jsou připravena na druhou kvalifikaci, aktuálně ještě dolaďujeme detaily!🏁 U vozu 463 byla provedena výměna motoru🔧, tak snad dnes už budeme kroužit po Nürburgringu společně s 464.
- Start do druhé kvalifikace je tady a obě posádky jsou připraveny na odjezd z pitlane🚦.
V 10:00 nám oficiálně začínají dvě hodiny Q2 pro 24H Classic Rennen na Nürburgring Nordschleife, takže prostoru zajet a vylepšit včerejší časy máme ještě dost. - Richard Gonda:
- „Hektický začátek pátku. Na našem autě hned po pár metrech zablokované brzdy, naštěstí se nám to podařilo včas vyřešit. Ale i tak jsme ztratili polovinu tréninku. Já jsem zkusil dát jedno celé testovací kolo, jestli je všechno v pořádku, i pro jízdu kluků později až budou v autě. A ano, když jsem zjistil, že je to OK, začal jsem na to tlačit a hned tam byly mezičasy do TOP10. To nás těší. Teď jsou v autě už kluci. Na druhém autě bohužel obrovská smůla. Vypadá to na nenapravitelný problém. Takže držte stále palce a pozdravuju všechny!“
- Pavel Bouška:
- „Jel jsem čistý kolo, ale auto se řídí fakt těžce. Furt hledám správnou rychlost, když podřadím, moc se zpomalím, je lepší to nechat jet. To poslední kolo jsem už měl v ruce. Škoda, že jsme měli kratší trénink o půl hodiny, protože kdybychom jsme tuhle půlhodinu mohli ještě trénovat, cítil bych se na zítra líp. Ale už začínám cítit, že to zítra dáme.“
- Tomáš Erdélyi:
- „I přes problémy na začátku, které se nám podařilo rychle vyřešit, jsme vystartovali Rišo, potom Palo a potom já, na měřená kola. Auto funguje perfektně. Občas jsme měli drobné připomínky, ale to nám kluci odstranili, takže tým to auto připravil skvěle. Až na tři zaolejovaná místa se jelo super. I traffic na trati byl v pohodě. Nějaké to jedno-dvě předjetí nás moc neomezily, takže sám jsem zvědavý, jaký se nám podařilo zajet čas. Ale myslím, že je to dobré a šance máme stále.“
- Hlasíme se z Nürburgringu Nordschleife s odjetou druhou kvalifikací⏱️.
- ▶️ Auto 464 s posádkou Bouška - Gonda - Erdélyi si během Q2 odjelo ještě několik kol. Jezdci si finálně vyzkoušeli trať a s autem se do sobotního závodu sžili. Celkově to ale vypadá dobře, auto funguje perfektně, časy jsme zajížděli na úrovni TOP10 a do zítřka se cítíme sebevědomě 👍. Pozici ve skupině máme stále první.
- ▶️ Auta 463 s posádkou Walkenhorst - Šenkýř se bohužel drží smůla. Zatím to vypadá na neopravitelný problém, ale zkoušíme co se dá, i když šance je malá 😞
- Shrnutí situace s autem 463 od Roberta Šenkýře, kdy auto v závodě nepojede:
- „Shrnutí závodu z mého pohledu nic moc. V podstatě nic než moc. Protože tým asi moc dobře nepřipravil motory, protože první motor klekl už včera, ojnice vylítla ven. A jel týmový kolega a vlastně nezajel ani vlastně kolo, a už to bylo pryč. Dneska do rána se tým snažil, dali náhradní motor, namontovali ho do auta a dali si s tím tu práci, a chtěli jsme bojovat dál.
Ale již během prvního kola se projevila další nějaká nesrovnalost, tentokrát těsnění pod hlavou. Takže jsme museli auto odstavit, v podstatě jsem ani neseděl. Takže jsou takové závody, motorsport je prostě tvrdej, a tentokrát to potkalo nás a tým Walkenhorst Motorsport.“
- „Shrnutí závodu z mého pohledu nic moc. V podstatě nic než moc. Protože tým asi moc dobře nepřipravil motory, protože první motor klekl už včera, ojnice vylítla ven. A jel týmový kolega a vlastně nezajel ani vlastně kolo, a už to bylo pryč. Dneska do rána se tým snažil, dali náhradní motor, namontovali ho do auta a dali si s tím tu práci, a chtěli jsme bojovat dál.
- Sobota 21.06. – Závod
- Shrnutí od jezdců před startem závodu:
- Gonda:
- „Více než 220 aut seřazených na startu tady na Nordschleife. Začíná celá procedura. První, co nás čeká, je formation lap – zahřívácí kolo –, které bude trvat tak 15–20 minut, protože se jede osmdesátkou. Nasáváme atmosféru všech 10 tisíc diváků, kteří jsou tu kolem trati a na které se těšíme. A stejně tak na jízdu s tímto BMW M3 E30. Všechno máme připravené a s kluky jsme dobře natrénovaní.“
- Bouška:
- „Tak nervozita tady před startem určitě je, ale doufejme, že nám auto vydrží a že to dotáhneme do konce.“
- Erdélyi:
- „Zatím je strategie taková, že startuje Richard, potom střídá Palo a do cíle dovezu auto já. Takže držte nám palce, aby bylo všechno v pořádku, my dojeli celí do cíle a byli jsme co nejúspěšnější.“
- Gonda:
- Vyjeli jsme na formation a warmup lap závodu s vozem 464.
- Závod byl odstartován, pořadí jezdců za volantem bude Richard Gonda, Pavel Bouška a finálně Tomáš Erdélyi.
- Komentáře jezdců po jejich stintech:
- Gonda:
- „Tak mám za sebou start a rozběhnutí tohoto závodu. Srší ze mě adrenalin, pot a všechno. Kromě toho, že tam je horko, není servo, tak se namakáte. Už vůbec to formation lap bylo dlouhé. V tom to bude peklo. Nakonec jsme se posunuli, já nevím, třicet nebo čtyřicet pozic dopředu během stintu. Každou zatáčku jsem předjížděl nějaké skupinky. Spoustě nehodám se mi podařilo vyhnout. No bylo to výživné. Upřímně, ani GT Open, ani ADAC, ani dlouhý GT3 závod nebyl tak napínavý v prvních kolách jak toto tady. Všechno máme dobře rozběhnuté. Teďka je v autě Pavel, na závěr pojede Tomáš. Takže držte palce.“
- Bouška:
- „Je to úplný masakr. Takovýhle provoz jsem ještě nikdy v životě nezažil. Pral jsem se s tím, snažil jsem se držet. Kolik jsem předjel aut a kolik předjelo aut mě, to vůbec nevím. Snad jsem neminul žádnou vlajku nebo hlášení, protože občas jsem si nebyl jistej. Je to 120, není to 120. Ale tak myslím, že jsem to nějak ustál. Byl to opravdu masakr. Takovýhle provoz jsem ještě nikdy neměl na žádným závodě. Krizovky ... Já jsem se předjížděl tady na cílové rovince s jedním autem, byl jsem rychlejší, on měl pomalejší auto na rovince, tak jsem si říkal – předjedu ho. Jenže jak jsem byl namotivovanej, tak jsem šel pozdě na brzdy a zablokovaly se mi všechny čtyři kola tady při dojezdu do tý zatáčky na jedničku. Ale podařilo se mi tam tu jedničku dát a na výjezdu jsem ho předjel nakonec. On mě předjel v tom blbým brždění a já pak na výjezdu. takže dobrý. To byl dramatický moment, protože jsem chvikama jel bokem, čtyři zablokovaný kola. Jinak celkem oukej. Teď cítím, že bych mohl jet ještě rychleji, protože přece jenom mi trvalo to řazení, občas jsem stejně hledal kvalt, ale už to bylo lepší.“
- Erdélyi:
- „Takže máme závod úspěšně za sebou. Já jsem nastupoval do auta jako třetí. Samozřejmě kódy sixty, vlajky. Čisté kolo bylo víceméně to poslední, ale užil jsem si to, super to bylo. Předjížděli jsme, rychlí jsme byli, myslím, že jsme si tu udělali dobré jméno. Bez penalizace. Fakt jsme si to spolu užili a těšíme se z výsledků – první místo ve skupině. Takže za nás super.“
- Gonda:
Máme za sebou závod ADAC 24h-Classic na legendární Nürburgring Nordschleife, byl to závod plný emocí, napětí a maximálního odhodlání.
- Trojice závodníků ve složení Pavel Bouška – Richard Gonda – Tomáš Erdélyi skvěle zvládla své stinty i celý náročný závod s BMW M3 E30. Ve své třídě dojela na 1. místě a celkově obsadila 55. příčku ze 194 startujících.
- Druhý týmový vůz s posádkou Henry Walkenhorst - Robert Šenkýř po dvou poruchách motoru v obou kvalifikacích do závodu nenastoupil.
- 🏆 Vítězové ve své třídě! Pavel Bouška, Richard Gonda a Tomáš Erdélyi si z ADAC 24H Classic odvezli pohár za 1. místo ve své skupině! 🔥
- 🤝Gratulujeme celé posádce a těšíme se na další společné úspěchy pod vlajkou Šenkýř Motorsport!
- Shrnutí od jezdců před startem závodu:
O závodě
I toto léto se závodní tým Šenkýř Motorsport opět zúčastní 2,5hodinovky ADAC 24H Classic Rennen 2025 na Nürburgring Nordschleife, tentokrát pod hlavičkou spolupracujícího německého týmu Walkenhorst Classic.
- První tým se představí ve složení Henry Walkenhorst (D) + Robert Šenkýř a usedne za volant BMW M3 E30 2,5l Evo DTM.
- Druhý tým ve složení Pavel Bouška - Richard Gonda - Tomáš Erdélyi bude závodit s BMW M3 E30 2,3l Gr.A.
Letos se však závod vedle snahy o pódiové umíštění ponese i v duchu pokračování našeho závodního programu „Be a Race Driver“. Do týmu zkušených jezdců z minulého ročníku totiž přiskočil nováček Pavel Bouška, který si tu o víkendu odbyde svoji závodní premiéru na Nürburgringu.
Ve zkratce
CO: | ADAC 24H Classic Rennen v rámci ADAC RAVENOL 24h Nürburgring (18.–22.06 2025) |
KDE: | Nürburgring Nordschleife |
KVALIFIKACE: | Kvalifikace 1: Čtvrtek 19.06. 17:15–19:05 CEST Kvalifikace 2: Pátek 20.06. 10:00–12:00 CEST |
ZÁVOD: | Sobota 21.06. 09:00 – 11:30 CEST |
ZÁVODNÍ TŘÍDA: | 54 (do 2 500 cm3) |
AUTO #463 – M3 E30 2,5l Evo DTM: | Henry Walkenhorst (D) - Robert Šenkýř (CZ) |
AUTO #464 - M3 E30 2,3l Gr.A: | Pavel Bouška (CZ; jezdec tréninkového programu Be A Race Driver) - Richard Gonda (SK) - Tomáš Erdélyi (SK) |
Bližší info o ADAC 24H Classic Rennen 2025
ADAC 24H Classic Rennen 2025 je 2,5hodinový závod pro oldtimery a youngtimery. To ale neznamená, že je to jen ledabylá vyjížďka několika pár veteránů. Letos se za přítomnosti zhruba 200 tisíc diváků postaví na startovní rovinku 210 klasik od BMW, Porsche, Ferrari, Volkswagen, Mercedes a dalších značek.
Tento závod se jezdí pravidelně jako doprovodný program v rámci závodu (dalo by se možná říct víkendového svátku) ADAC RAVENOL 24h Nürburgring. Ten se s více než 50letou historií dnes už řadí mezi ikonické endurance závody, které důsledně prověří nejednoho řidiče.
Představení jezdců
Pavel Bouška
Richard Gonda
Robert Šenkýř
Tomáš Erdélyi
+ Henry Walkenhorst (D)
Henry Walkenhorst je nejen závodní jezdec, ale také zakladatel závodních týmů Walkenhorst Motorsport a Walkenhorst Classic a možná trochu něčekaně i majitel sítě salónů s auty BMW. Na startovní rošty se začal řadit teprve před 15 lety, ale i přesto jste ho už mohli několikrát zahlédnout na pódiu – ať už za volantem, nebo na boxové zídce po boku inženýrů. A letos jsme spojili síly a v jeho klasických BMW M3 E30 jsme vyrazili na legendární německý Nürburgring s jasným cílem: vybojovat bednu.
Videogalerie
Fotogalerie
ADAC 24h Nürburgring 2025 - 3h Classic 18.-22.05.2025 (Reportáž)
Živý video přenos (live stream)
Live timing (časomíra): https://livetiming.azurewebsites.net/event=50 (zobrazuje se vždy zrovna probíhající session)