Tato akce Exclusive Trackday na okruhu Autodrom Most dne 25.05.2023 již proběhla.

Tato parádní akce je už za námi, ale my už se připravujeme na další. Výpis aktuálních akcí Autodrom Most (CZ) na okruhu Autodrom Most najdete v přilehlé tabulce, ve které je pravidelně aktualizována momentální dostupnost volných míst.

Kromě toho jsme přichystali pro vás několik jiných trackdays akcí, další kurzy sportovní jízdy na pronajatém okruhu a také několik kurzů bezpečné jízdy. Prohlédnout si je můžete na stránce se všemi kurzy sportovní jízdy.

Zajímá vás, jak vypadal kurz sportovní jízdy se Šenkýřem? Chcete přiblížit, jak probíhal celý den na trackday akci? Prozkoumejte archiv této akce a prohlédněte si třeba galerii s fotkami z akce nebo videa. Případně neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle +420 725 924 058, e-mailu info@senkyr.cz nebo tlačítka „Mám dotaz na kurz“. Rádi vám odpovíme na jakékoliv dotazy nebo pomůžeme s přihlášením na aktuální termín.

Aktuální termíny na rok 2024 pro Autodrom Most (CZ)

TermínNázev akceMíst
22.05.2024Autodrom Most (CZ) - Exclusive Trackday8 z 30
01.08.2024Autodrom Most (CZ) - Exclusive Race Test15 z 25
Užijte si s námi exkluzivní trackday akce a dny plné sportovní jízdy na jednom z našich oblíbených závodních okruhu Autodromu Most.

Ve zkratce

Velký trackday na této klasické české trati s exkluzivním pronájmem pro Šenkýř Motorsport.
Spousta volného ježdění pro závodní i sportovní trackday vozy v režimu skupin A/B, s celodenním cateringem a obědem v ceně akce.

Poznejte své schopnosti pod vedením profi instruktorů týmu Šenkýř Motorsport z řad závodních jezdců, možnost zapůjčení telemetrie i závodních vozů BMW M4 GT4 G82 a BMW M4 Competition Trackday Evo.
Počet vozů je omezen pro zajištění maximálně volné tratě. 

Kde

Autodrom Most (Profil okruhu, Historie, Stránky okruhu)
Tvrzova 5, Souš, Most, 435 02, Česká republika, Google mapa

Kdy

25. května 2023 (čtvrtek)

Dostupnost

Kapacita: 30
Dostupných míst: 0 (událost již proběhla)

Základní cena

Cena (bez DPH): 695 EUR
Cena (včetně DPH):   841 EUR
Doplňující informace o ceně
Autodrom Most (CZ)

Videa akce Autodrom Most (CZ) - Exclusive Trackday 25.05.2023

Kompletní ceny

Ceny - startovné:  
Celodenní set 
695€ bez DPH
Doprovod 50€ bez DPH
   
Ceny - sportovní auta:  
BMW M4 GT4 G82 (450-550PS/1400kg) 1x 30min /849€ bez DPH

- dvě sedačky, pouze pro zkušené řidiče a s 1:1 coachingem
- ceny vč.pronájmu tratě, technického zajištění, pneumatik, a coachingu.

 
 BMW M4 G82 Competition Trackday EVO   1x 30min /690€ bez DPH
 - dvě sedačky, pouze pro zkušené řidiče a s 1:1 coachingem
- ceny vč.pronájmu tratě, technického zajištění, pneumatik, pohonných hmot a coachingu.
 
   
   
Ceny taxi jízda s BMW M4 GT4:  
3 kola s přilbou a komunikací Peltor a s výkladem pilota 180€ bez DPH
   
Ceny coaching s vlastním vozem účastníka:  
Set 1x30min. 100€ bez DPH
Box:  
Je možné si objednat vlastní box  120€ bez DPH

Představení aut k zapůjčení
Kompletní ceny - Další #

Program

Časový plán dne:

  • 08.00 hod. - prezence
  • 08.30 hod. - povinná rozprava
  • 09.00 - 13.00 hod. - open pitlane jízdy
  • 13.00 - 14.00 hod. Car to car shooting (odjezd ve 13.00 z pitlane)
  • 13.00 - 14.00 hod. - přestávka oběd
  • 14.00 - 18.00 hod. - open pitlane jízdy

Open pitlane formát může být kvůli propustnosti tratě změněn na skupiny A/B.

Kde se potkat, organizace dne, prezence:

Šenkýř Motorsport Trackday bude organizován z boxů v paddocku Autodromu Most (číslo boxů bude ještě upřesněno).

Přes hlavní bránu vás pustí po zadání jména Šenkýř Motorsport. Všichni řidiči musí být starší 18 let a předloží při prezenci řidičský průkaz. Povinná rozprava je před začátkem akce v prostoru před boxem.

Program - Další #

Sportovní auta k pronájmu na Autodrom Most

BMW M4 GT4 (G82)

BMW M4 GT4 (G82)

Nejnovější tovární závodní speciál kategorie GT4, který si od 2023 můžete vyzkoušet na všech našich akcích.Vždy s trenérem a 1:1 coachingem.

Coaching

Naši instruktoři mají dlouholeté zkušenosti ze závodění a ježdění na okruhu v Mostě. Mají potřebné vědomosti a znalosti, aby vám pomohli zlepšit vaše jezdecké dovednosti a sebevědomí v krátkém čase.

  • je to váš první trackday, zamluvte si instruktora
  • jste poprvé v Mostě, zamluvte si instruktora
  • je to váš první trackday s FWD, AWD nebo RWD autem, zamluvte si instruktora
  • je trať mokrá nebo vlhká a je to pro vás poprvé, zamluvte si instruktora
  • máte jakékoliv nejasnosti ve své jízdě, potřebujete zlepšit třeba jen jednu z činností (brzdy, výjezd atd.), zamluvte si instruktora.

Cena jednotky coachingu je 100€ bez DPH/30 min.
Instruktora si u nás raději zarezervujte dopředu, abyste měli jisté místo!

Coaching - Další #

Představení trenérů

Erik Janiš

Erik Janiš

Erik je mnohonásobný Mistr ČR a historicky jedním  ze dvou českých mistrů Evropy v motokárách. Jezdec, který byl součástí juniorského týmu Formule 3 Mercedes Benz, český reprezentant v kategorii A1 GP. Od roku 2014 se kromě vlastního závodění věnuje inženýrské činnosti pro týmy s vozy kategorie GT3. Jako inženýr byl i u druhého místa Šenkýř Motorsport v International GT Masters v roce 2019 na Red Bull Ringu.
Jarek Janiš

Jarek Janiš

Český automobilový závodník, první český jezdec Champ Car World Series a druhý ve Formuli 1. V roce 2003 byl oficiálním testovacím jezdcem F1 týmu Jordan. 24. října 2004, jako první Čech, poprvé odstartoval do závodu ChampCar na okruhu v Surfers Paradise. Stále aktivní jako testovací i závodní jezdec v kategorii GT3. Od roku 2017 spoluprace se Šenkýř Motorsport jako inženýr v seriálech FIA CEZ a International GT Open.
Richard Gonda

Richard Gonda

Podle statistických portálů nejúspěšnější slovenský jezdec z pohledu množství vítězství ve významných mezinárodních závodech získaných pole position a procentuálně nejvyšší šancí na vítězství v závodě. Ve své kariéře zvítězil v prestižním seriálu Formule F3 Eurocup a vyzkoušel si i speciály Formule GP2, GP3 a Indy-lights. Od roku 2017 je pilotem Šenkýř Motorsport v závodech kategorie GT3.  
Robert Šenkýř

Robert Šenkýř

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech do vrchu v absolutním hodnocení cestovních vozů, mnohonásobný mistr České i Slovenské republiky v závodech do vrchu a na okruzích, dlouholetý reprezentant České republiky a jezdec s úspěšnou třicetiletou závodní kariérou. Zakladatel a majitel týmu Šenkýř Motorsport, který vytvořil metodiku a koncept 1:1 coachingu pro trackday vozy a jejich jezdce. 
Tomáš Erdélyi

Tomáš Erdélyi

Tomáš je jezdec, který se vypracoval z amatérských závodů do vrchu až do špičky licencovaných závodů Mistrovství České a Slovenské republiky v závodech na okruzích a do vrchu. Několikrát zvítězil i v Mistrovství FIA CEZ. Od prvních úspěchů s vozem BMW M3 E36 se pravidelným tréninkem a pílí vypracoval až do kategorie GT3 a právem patří do skupiny trenérů Šenkýř Motorsport.

Doplňující informace

Přilby a oblečení:

Každý potřebuje svoji vlastní přilbu - přilba je povinná!
Přilby poskytujeme pouze jezdcům, kteří si pronajali naše závodní vozy (z důvodu zabudované komunikace).

K dispozici bude omezený počet otevřených přileb Uvex v karbonovém designu nebo bílé barvě na prodej. Cena 199€ bez DPH.

Je třeba mít i dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, doporučujeme i rukavice. Závodní rukavice Sparco máme na každé akci v omezeném množství k prodeji.

Oběd a catering:

Oběd i celodenní drobný catering je v ceně akce. K dispozici budou teplé i studené nápoje, balené sladké pečivo, bagetky atd. Oběd bude podle počasí a případných Covid-restrikcí buď na záhradce restaurace v paddocku, nebo v boxu.

Tankování:

Bude možné na čerpací stanici v paddocku s benzínem 100oct., platba pouze platební kartou (ne CCS).

Race Navigatory:

Máme skvělé partnerství s firmou Race Navigator, vyrábějící přenosné telemetrie s videozáznamem. RN je nejlepší prostředek pro rozbor vaší jízdy a následné srovnání s jízdou instruktora. K dispozici bude omezený počet telemetrií RN One i RN Lite na prodej, k prodeji budou za zvýhodněnou cenu i starší přístroje první generace.

Servis:

Po celý den budou k dispozici mechanici Šenkýř Motorsport, kteří pomohou se změřením tlaků a v případě nouze s případným servisem vašeho vozu. Přehodíme vám obutá kola, vyměníme brzdové destičky, posoudíme technický stav vašeho vzu, když si nebudete jistí. Máme s sebou vždy základní zásobu pneumatik a brzdových destiček na vozy BMW M, Nissan GTR a Porsche GT3 a GT4. 

Tlakoměry:

K dispozici je na místě na prodej omezený počet profi digitálních tlakoměrů s odfukem.

Fotografie:

Jako již tradičně s námi bude i  náš dvorní fotograf sportovních vozů Dan Martínek, který celý trackday nafotí . V polední pauze opět plánujeme i focení "Car To Car Shooting". Mnoho z vás si již vyzkoušelo tento způsob focení na předchozích akcích, a máte tak na památku krásné fotky.  Kapacita poledního focení bude omezena na 10 vozů.

Ubytování:

Doporučujeme hotel Kapitol v centru Mostu.

Doplňující informace - Další #

Bezpečnostní pokyny pro Autodrom Most

Povinné vybavení:

  • Tažná oka: Je povinné mít s sebou tažné oko - nejlépe již nainstalované na voze, ať v případě odtahu nezdržujete ostatní.
  • Přilba je povinná.
  • Je třeba mít dlouhé kalhoty a dlouhý rukáv, okruh někdy kontroluje i rukavice.

Před výjezdem na trať:

  • nastavte si zpětná zrcátka, zapněte pásy
  • helma nasazena a okna zavřena - 5cm otevření je ok
  • startovní čísla zakrývající SPZ vepředu i vzadu nalepena (dostanete je při prezenci)
  • ujistěte se, že máte dostatek paliva

Ve vaší první jízdě:

  • zvyšujte rychlost jen postupně, abyste si v klidu prohlédli trať a seznámili se s podmínkami
  • ujistěte se, kde jsou posty traťových komisařů, pozice vlajek nebo světel, vjezd i výjezd na pitlane
  • celkově si prohlédněte trať pro zjištění referenčních bodů brzdění, obrubníků atd.
  • používejte zrcátka a vždy mějte přehled o blížících se rychlejších autech
  • nepřejíždějte obrubníky a výjezdové safety zóny hned od začátku jízdy
  • zamluvte si instruktora v případě jakékoliv pochybnosti

Výjezd z pitlane:

  • zůstaňte uvnitř koridoru dvou bílých čar na pravé straně
  • nepřejíždějte bílou čáru a dejte přednost autům jedoucím rychlé kolo po dráze
  • neustále sledujte zrcátka a dokud to nebude bezpečné, nepřejíždějte do ideální stopy

Příjezd na pitlane:

  • dochlaďte auto pomalejší jízdou minimálně půl kola
  • zůstaňte na pravé straně mimo ideální stopu již v poslední pravé zatáčce před vjezdem na pitlane
  • dejte indikátor směru doprava a snižte rychlost

Pravidla předjíždění:

  • předjíždění pouze z leva, na rovinkách i v zatáčkách
  • rychlejší auto předjíždí a dodržuje následující pokyny:
    • předjíždějící musí být trpělivý, neriskovat a jet defenzivně (neustále sledovat a vyhodnocovat jízdu vozu před sebou.
  • pomalejší auto, které je předjížděno:
    • udělá prostor pro předjetí pohybem doprava, může pomoci i blinkrem doprava
    • když bude třeba, lehce ubere, ale prudce nebrzdí a nedělá nečekané změny tempa
    • neustále hlídá zrcátka

Vlajky:

Jsou jedinou formou, jak s vámi můžeme komunikovat během jízdy na okruhu. Naučte se je velmi důkladně!

  • žlutá - nebezpečí na trati, zpomalím a jsem připraven i zastavit. Zákaz předjíždění!!!
  • modrá - rychlejší auto se blíží a bude pravděpodobně předjíždět
  • žlutá s červenými pruhy - změna adhezních podmínek
  • červená - jízda je zastavena, zpomalím a jedu do boxu. Zákaz předjíždění!!!
  • zelená - konec nebezpečí, předjíždění opět dovoleno
  • černá - nebezpečná jízda nebo mechanický problém. Okamžitě jedu do pitlane a vyhledám organizátora
Bezpečnostní pokyny pro Autodrom Most - Další #

Poprvé na závodní trať Autodrom Most?

Nebojte se přijít, rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.

Pro účast vám stačí mít čisté auto v dobrém technickém stavu (nemusíte mít supersport či závodní auto). Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik a nezapomeňte doma tažné oko! Zároveň pro Váš první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky. V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.

Jediné co musíte mít navíc je přilba (je povinná). Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit, případně i zakoupit. A samozřejmě se musíte seznámit s bezpečnostními pokyny (naleznete je na této stránce).

Můžete si sebou i vzít hosta, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.

Poprvé na závodní trať Autodrom Most? - Další #

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Autodrom Most

 

Kolik je ješte volných míst?

Tento kurz již proběhl, zkuste se kouknout na nově vypsané kurzy.

Kurz má kapacitu: 30 míst.

 

Kdy se kurz koná?

Tento kurz již proběhl, zkuste se kouknout na nově vypsané kurzy.

Kurz Autodrom Most (CZ) - Exclusive Trackday 25.05.2023 se koná: 25. května 2023 (čtvrtek).

Květen si zpestřete akcí na okruhu Autodrom Most se Šenkýř Motorsport.

 

Kde se kurz koná?

Autodrom Most, Tvrzova 5, Souš, Most, 435 02, Česká republika

 

Rezervoval jsem si akci pomocí rezervačního formuláře. Co se stane teď?

Celkovou částku uvedenou při rezervaci prosím převeďte na náš účet 4211028159/6800.

Do předmětu uveďte prosím své jméno a datum akce. Vaše místo máte jistě zarezervováno a potvrzeno až po přijetí platby. Dostanete od nás fakturu a další potřebné informace s dostatečným předstihem před před konáním akce.

 

Co se stane, když se události neočekávaně nemohu zúčastnit?

Pokud se akce z jakéhokoliv důvodu nemůžete zúčastnit, postupujeme dále dle našich storno podmínek. Při stornu 30 dní před datem akce vám vrátíme 100% částky, 30-15 dní před akcí vrátíme 50% částky, 14-7 dní před akcí 25% částky. Při zrušení akce 4-1 den před akcí a v případě, že na akci nepřijedete vůbec, propadá 100% částky.

 

Co se stane v případě zrušení akce kvůli Covid restrikcím?

V případě nekonání akce z důvodů Covid restrikcí bude akce přesunuta na jiný termín, případně startovné přesunuto na další akci dle Vašeho výběru, nebo vráceno.

 

Musím mít zkušenosti s jízdou na okruhu Autodrom Most?

Nemusíte. Rádi vás přivítáme i jako nováčky a pomůžeme vám s prvními krůčky při jízdě po okruhu. Na každé naší trackday akci je přítomen kontingent našich trenérů, připravených se o vás postarat.

 

Jak připravit auto na první trackday akci?

Nijak speciálně, ale je třeba mít auto čisté a v dobrém technickém stavu. Doporučujeme kontrolu všech kapalin, brzdových kotoučů, destiček a pneumatik. Nezapomeňte doma tažné oko! Doporučujeme na Autodrom Most přijet s plně natankovaným vozem.

 

Jaké zvolit pneumatiky?

Výběr pneumatik je podstatný a limitující faktor. Pro první trackday v životě nebo občasné ježdění stačí originální silniční pneumatiky.

Pro ještě sportovnější jízdu jsou samozřejmě vhodnější pneumatiky typu semislick nebo slick, které dokážou přenést vyšší boční síly a auto tak lépe „drží“.

 

Tlak v pneumatikách?

Sportovnější jízdou se vaše pneumatiky zahřejí a zvýší se v nich tlak. Tím se snižuje plocha pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou a auto ztrácí grip. Pneumatika se také rychleji opotřebovává. Abychom tomu zabránili, musíme průběžne tlak kontrolovat a upouštět. Sledujte doporučené hodnoty na štítku vašeho vozu. U sériových pneumatik nesmíme překročit hodnotu uvedenou pro naložené vozidlo, u pneumatik semislick jsou stěžejní hodnoty pro méně zatížené vozidlo.

S měřením tlaku pomohou naši mechanici, případně si tlak můžete měřit vlastním tlakoměrem. Na akci máme digitální sportovní tlakoměry i na prodej.

Nezapomeňte si po skončení akce tlak znovu doplnit. Silniční jízdou tlak v pneumatikách opět klesne a vy byste mohli jet domů na podhuštěných pneumatik.

 

Vydrží moje sériové auto den na trati?

Ano, pokud je v dobrém technickém stavu. Doporučujeme také auto vždy po pár kolech/minutách na trati Autodrom Most nechat vydechnout a dochladit ho pomalou jízdou do boxů.

V případě jakýchkoliv pochybností máme na místě vždy servisní zázemí a vaše auto zkontrolujeme.

 

Zůstává moje auto během akce pojištěno?

Naše trackday akce jsou sportovní tréninky zaměřené na bezpečnost řidiče. Nejsou organizované za účelem dosažení nejvyšší rychlosti nebo nejlepšího času. U mnoha pojišťovacích společností je vaše pojištění a komplexní krytí zachováno v plném rozsahu. Zeptejte se ale svého pojistitele.

 

Pokud moje pojištění na trati neplatí, mohu své auto pojistit zvlášť?

Ano, umíme na individuální poptávku sjednat speciální pojištění pro závodní trať.

 

Mohu vzít s sebou na trať doprovod, druhého řidiče nebo děti, které také mohou vyjet na trať?

Ano, máme možnosti rezervace pro druhé řidiče nebo hosty, viz. odstavec „Kompletní ceny“. Děti ve věku od 16 let mají povolen vstup na trať jako spolujezdci, pokud za to rodič jako řidič vozu převezme odpovědnost. Potřebné dokumenty dostanete u akreditace.

 

Musí být moje vozidlo přihlášené a vlastnit SPZ, aby mohlo na trať?

Nemusí. Naše trackday akce organizujeme pro vozidla s SPZ i bez. Výjimkou jsou akce na Nürburgringu, kde jsou povoleny pouze vozy s SPZ a pneumatiky schválenými pro silniční provoz.

 

Potřebuji k účasti na akci přilbu a závodní kombinézu?

Přilba je na našich akcích povinná, kombinéza doporučená. Přilby si u nás můžete v omezeném množství zapůjčit (poplatek 15€/den), případně i zakoupit (cca. 199€ bez DPH).

 

Mohu si individuální 1: 1 coaching rezervovat na místě?

V podstatě ano. Většina coachingových jednotek je ale vždy dopředu zamluvená. Pro vaši jistotu doporučujeme si požadovanou kapacitu coachingu s trenérem zarezervovat dopředu.

 

Mohu si na místě zapůjčit vaše sportovní auto?

Ano. Ale stejně jako u coachingu je pro vaši jistotu lepší si vůz zarezervovat dopředu.

 

Platí na tratích hlukové limity?

Ano, některé z tratí mají omezené hlukové kvóty. Např. Nürburgring 130dB. Omezení pro obzvláště hlučné vozy platí i pro Most a Spa Francorchamps. Doposud se během našich akcí nikdy nestalo, že bychom museli nějaký vůz kvůli přílišné hlučnosti odstavit.

 

OPEN PITLANE a Skupiny A/B – jaký je rozdíl?

Open Pitlane režim je celodenní volné ježdění bez rozdělení do skupin.

Jízda po skupinách A a B (vždy maximálně dvě skupiny) je potřebná na okruzích s malou kapacitou.

Rozdělení do skupin probíhá podle vozu a úrovni zkušeností. Díky tomu jsou skupiny homogenní a vy si vaší jízdu více užijete. Při skupinovém ježdění má pro sebe každá skupina zpravidla 8x 30 min. jízdy, což je pro seriový nebo tuningově modifikovaný vůz i pro vaši koncentraci více než dost.

 

Mohu někomu darovat účast na trackday akci nebo taxi jízdu?

Ano, připravíme pro vás dárkový poukaz se zvolenou službou. Darovat lze i osobní coaching, taxi jízdu s našim instruktorem nebo vlastní jízdu obdarovného v jednom z našich závodních nebo sportovních vozů.

 

Nemám supersport, ale chtěl bych se zúčastnit. Jaká auta jezdí na vaše akce?

Není podmínkou mít supersportovní auto. Důležitá je chuť se zúčastnit a mít své auto v dobrém technickém stavu.
Našich akcí na Autodrom Most se účastní celá paleta vozů - pro příklad jsou to auta jako:

  • Porsche GT3,
  • Ferrari,
  • Lamborghini,
  • McLaren,
  • AMG Mercedes GTR, AMG A35, AMG A45,
  • BMW M2, M3, M4,
  • BMW 340i,
  • BMW X4 M,
  • Nissan GTR,
  • Ford Mustang,
  • Ford Focus RS,
  • Toyota Supra,
  • Honda Civic Type R,
  • Abarth,
  • Lotus Exige,
  • Tesla,
  • Dodge,
  • Corvette,
  • Hyundai i30N
  • a další...
 

Můžu jezdit i závodním autem?

Můžete, když budete respektovat trackday pravidla našich akcí.

 

Mám nové auto a bojím se velkého provozu na dráze. Hrozí např. kolize?

Naše akce organizujeme za jasných bezpečnostních pravidlech. Pokud je někdo nedodržuje, stáhneme ho z trati a vysvětlíme mu ještě jednou, že se jedná o trackday a ne o závod.
Při našich akcích na Autodrom Most dbáme na omezený počet aut na dráze tak, aby měl každý účastník dostatek prostoru pro svoji jízdu.
Díky množství času určeného k jízdě si i vy můžete určit, kdy se vydáte na trať ve chvíli, kdy je trať prázdnější.

 

Co je součástí kurzu?

Celodenní jízda na Autodrom Most, režim open pitlane (můžete vyjet kdykoliv po celý den a kroužit bez omezení) nebo ve dvou skupinách, nízký provoz na trati garantovaný celodenním ježděním a omezeným počtem vozů na dráze, základní servis a zázemí v paddocku, celodenní drobný catering a oběd.

 

Jak dlouho kurz trvá?

Celý den, přičemž naprostou většinu času strávíte za volantem auta. Ráno se sejdeme v 8.00, v 9.00 už naskakujete do auta a kromě hodinové pauzy na oběd jezdíte až do 18.00.

 

Koná se kurz i v případě nepříznivého počasí?

Kromě extrémních situací jezdíme za každého počasí, včetně toho nepříznivého. Přece jenom není zábava jezdit jen za sucha a sluníčka, ale i za deště. Navíc je dobré se potrénovat i v jízdě za zhoršených podmínek. Jestliže jste se s jízdou za vlhkých či mokrých podmínek ještě nesetkali nebo si nevěříte, doporučujeme vám zamluvit si instruktora a individuální coaching.

 

Kdy se kurzy konají?

Kurzy nabízíme od dubna do listopadu. Zpravidla jezdíme ve všední dny, nejčastěji ve středu, ojediněle také o víkendu. Začínáme ráno v devět a končíme až v šest večer, přičemž většinu času strávíme v autě na okruhu.

FAQ – nejčastěji kladené otázky pro Autodrom Most - Další #

Produkty, které se vám budou hodit

RN Lite

RN Lite

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN One MK II

RN One MK II

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN Pro

RN Pro

Lepší časy na kolo díky profesionálnímu záznamu dat a videa v jednom. Ideální pro trackday použití.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN plug

RN plug

RN OBD Plug Scan Tool
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie
RN Case

RN Case

Pro bezpečnu přepravu a uskladnění vašeho Race Navigatoru.
Výrobce: Race Navigator   Typ produktu: Telemetrie

Profil okruhu Autodrom Most

Moderní varianta závodního okruhu v Mostě měří přes čtyři kilometry a tvoří ji jedenadvacet zatáček. V naší nabídce jsou pouze dva okruhy s více zatáčkami – Nürburgring Nordschleife a Ascari, zároveň je to srovnatelné číslo s belgickou Spa Francorchamps.

Profil tratě je víceméně bez výškových změn. Oproti brněnskému Automotodromu tu zažijete jen minimální, 12metrové převýšení. To je samozřejmě způsobeno zasazením okruhu do prostorů bývalého hnědouhelného dolu, zarovnaného do téměř rovné pánve. Jestli se tedy chcete projet na autodráze ve stylu nahorů-dolů, zkuste se poohlédnout ještě jinde.

Naopak si tu dobře vyzkoušíte jízdu ve vysokých rychlostech díky několika rychlým zatáčkám nebo dlouhé, téměř 800metrové rovince startu-cíle. 

Autodrom Most v číslech:

Velký závodní okruh Most

Délka: 4 212 m
Šířka: 12–14 m
Převýšení: 12 m
Počet zatáček, z toho pravých a levých: 21 zatáček – 12 pravých, 9 levých
Nejdelší rovinka: 792 m
Nejkratší rovinka: 150 m
Nejrychlejší kolo: 1:22,340 (monopost F1 Arrows A22 ze sezony 2001)

Malý závodní okruh Most

Délka: 2 225 m
Šířka: 6–20 m
Převýšení: 11 m
Nejdelší rovinka: 295 m
Autodrom Most - Profil okruhu Autodrom Most

Informace o okruhu Autodrom Most

Dnes můžete na Autodrom Most přijet závodit, užít si tu volné jízdy, potrénovat se na zdejším výcvikovém polygonu v bezpečné jízdě, vyzkoušet si offroadovou trať ve svém SUV nebo zajít na motokáry, čtyřkolky či buginy. Všechny tyto možnosti ale vznikly až na přelomu nového tisíciletí, dlouho po otevření novodobého mosteckého okruhu na konci 70. a začátku 80. let. A minulost závodění v Mostě sahá ještě dál.

Historie závodního okruhu Most

Tradice závodního okruhu v Mostě vznikla pár let po druhé světové válce v roce 1947, kdy se okolo místního pivovaru ve Starém Mostě prohnaly motorky. O pět let později dostala příležitost i závodní auta.

Trasa okruhu v Mostě se v průběhu padesátek, šedesátek i sedmdesátek několikrát měnila. Jezdilo se úzkými městskými uličkami, ale také okrajovějšími částmi. Jedna z nejpopulárnějších tras, kde se i poprvé rozdělovaly mistrovské body mosteckého závodu, vedla Stalingradskou čtvrtí. Ta byla vybudována na počátku 60. let a vyrostly v ní nové menší vily, rodinné domy, bytovky i paneláky.

V 70. letech byl zase populární (a to i mezinárodně) okruh vedoucí od nového vlakového nádraží v Mostě a na kterém se jezdila tzv. Interserie, série s prototypy z 24h Le Mans nebo s velkoobjemovými vozy. Velmi brzo ale přestaly improvizované městské okruhy vyhovovat bezpečnostním standardům, a tak se začalo mluvit o specializovaném okruhu (podobně jako v Brně na Masarykově okruhu v 80. letech).

Na konci sedmdesátek a začátku osmdesátek se nakonec rozhodlo o speciálním závodním okruhu v Mostě. Bývalý Vrbenský důl na těžbu hnědého uhlí se pozvolna začal proměňovat v jedinečnou autodráhu. Ta byla dokončena v roce 1983 a ještě téhož roku tu byl zahájen první závod.

Jedinečnost novodobého Autodromu Most je dána z velké části podmínkami, za kterých vznikal. Návrháři trati neměli k dispozici projekty jiných evropských závodních okruhů. Ve svém designu velmi pečlivě zohlednili možnosti zdejší krajiny, stejně tak rychlosti různých vozů.

Na novém a moderním autodromu se jezdily pravidelně nejen závody. Zároveň nabízel prostor velkým automobilkám zkoušet své nové vozy, motorsportovým týmům testovat závodní auta, profesionálním jezdcům či řidičům speciálních vozidel poskytovalo dobré místo ke cvičení, běžná veřejnost se tu zase mohla učit bezpečné jízdě, obzvlášť s otevřením zdejšího cvičného polygonu.

Dnes se na automotodromu Most pořádají závody:

  • motorek (superbiky World SBK, Czech Moto Classic),
  • cestovních či speciálních vozů (HistoCup, evropská Nascar série, FIA WTCR, TCR Eastern Europe),
  • trucků (evropský šampionát ETRC)
  • a vytrvalostní závody (vytrvalostní motorky EWC, 4hodinový závod Le Most, 12hodinový závod Trabantů).

Aby závodní okruh v Mostě odpovídal nejnovějším standardům a bezpečnostním normám, je areál je neustále upravován a renovován, např. v roce 2021 bylo provedeno:

  • vylepšení bezpečnostních únikových zón;
  • zavedení účinnějšího odvodnění trati;
  • pro pohodlí se rekonstruovala zdejší restaurace.

Novinky na okruhu si budete moct vyzkoušet se Šenkýřem na jedné z exkluzivních trackday akcí na Autodromu Most. Narozdíl od 25minutových volných jízd budete mít s námi možnost jezdit po celý den od devíti ráno až do šesti večer. Čeká vás prázdný okruh s minimem provozu, kde budete mít dostatek prostoru k naučení se trati a zajetí dobrého času. 

Na Autodrom Most s rodinou

Ne každý okruh nabízí tak široké zázemí jako ten v Mostě. Zatímco vy si sbíráte své rekordní časy na kolo, tak se vaše rodina může bavit v zážitkové aréně přímo v areálu Autodromu Most. Pro starší tu jsou k dispozici motokáry, čtyřkolky nebo buginy. Pro mladší zase dětské dopravní hřiště s možností zapůjčit si tu kola a přilby. Bezpochyby oceníte i prostory pro rodinný piknik.

Autodrom Most - Informace o okruhu Autodrom Most